جفنگ آباد

نوشته می‌نویسیم!
جفنگ آباد

نوشته می‌نویسیم!

aliaa12 کیست؟
کسی که با وی می شویم 7 میلیارد نفر!!!


طراحی و مشاوره انواع کاور:aidinoo

آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

موشکافی مسئولیتپذیری و دغدغه هایش!

جمعه, ۹ آبان ۱۳۹۳، ۰۳:۲۰ ب.ظ

بسیاری فکر میکنند فرد مسئولیت پذیر شخصیست مستقل که به کمک دیگران نیازی ندارد و کارهایی را که به او محول میشود به نحو احسن انجام میدهد و عواقبشان را می پذیرد! که این تفکر آنقدر که به نظر می رسد صحیح نمی باشد! پس بد نیست نگاهی به معنی و مفاهیم مسئولیت پذیری بیندازیم!

مسئولیت پذیری یعنی هرگز کسی را به خاطر چیزی که هستید ، کاری که انجام میدهید و یا احساسی که دارید سرزنش نکنید و تقصیر را گردن این و اون نیندازید! همیشه به یاد داشته باشید هرکس کنترل زندگی خویش را دارد و اگر احساس می کنید کنترل می شوید خودتان این اجازه را به زندگی داده اید!

همچنین مسئولیت پذیری به این معنی نیست که خود را در کارها سرزنش کنید و بگویید ایکاش ... . در واقع باید درک کنید که در هر برهه زمانی  با توجه به شخصیتی که داشتید بهترین انتخاب را انجام داده اید!

مسئولیت پذیری یعنی آگاه باشید کی و کجا مسئولیت نمیپذیرید تا تغیر کنید و به سوی پیشرفت گام بردارید!

مسئولیت پذیری یعنی از اموری که شما را متوقف یا کند می کند آگاه باشید! چرا چیز هایی که نمیخواهیم در زندگیمان نگه داریم!؟

مسئولیت پذیری یعنی کشف موضوعی که در زندگی خود به دنبال آن هستید و عمل کردن به آن . اهدافتان را بیابید و به خوبی مشخصشان کنید ، سپس بروید برای دست یافتن به آن کاری انجام دهید!

مسئولیت پذیری یعنی ضمیرمنفی خود را در جایش بنشانید! ضمیر منفی همان ندای درونی است که تلاش دارد دیوانه تان کند و در اغلب موارد پیروزی با اوست! مطمئنا خیلی ها به وجود همچین ندایی دقت نکرده بودند و یا این ندا آنقدر با آن ها اخت شده است که حضورش را احساس نمیکنند! این ندا همان ندایی است که نداشتن و باختن را در گوشمان وزوز می کند . بگذارید یک مثال بزنم "اگر به دوستم تلفون کنم شاید فکر کند خود را زیادی تحمیل میکنم اگر زنگ نزنم شاید فکر کند به او بی علاقه ام . از طرفی اگر زنگ بزنم و پیغامگیرش جواب بدهد فکر می کنم پس کجاست؟ و همه شبم خراب می شود چون می دانم با بچه هاست و اگر هم تلفن نکنم به هر حال در آشفتگی می مانم! شاید بهتر است بیرون نروم! شاید تلفن کند و فکر کند با رفقا هستم و ... ." 

مسئولیت پذیری یعنی آگاه بود از انتخاب ها در هر موقعیت دارید و انتخاب بهترین آن ها! به عنوان مثال وقتی صبح صدای زنگ ساعت را می شنوید خودتان باید انتخاب کنید روز را چگونه آغاز کنید! بلند شوید و پرده ها را کنار بزنید و روز را وارد اتاقتان کنید یا خواب آلود در تاریکی این ور آن ور بروید یا همانجا بخوابید!

پس مسئولیت پذیر باشید و از همین حالا شروع کنید!

نظرات  (۵)

موافقم:)))
فقط املای کلمه ی تلفن غلط بود یه قسمت:)))
با این حساب بنده مسئولیت پذیرم:)))
ولی با حساب مامانم که بسنجیم بی مسئولیتم:)))
پاسخ:
:)
؟
احسنت!
:| مامان است دیگر!
  • کمند سلیمانی
  • ای وای پودر مواظب خودت باش ک انقدر ب چارتا استخون من گیر دادی ک خودت بدجور در خطر افتادیا!
    من ک زنگ بذارم با صداش باید تصمیم بگیرم پاشم یا ب خواب ادامه بدم! دیدن زنگ جواب نمی ده منو با آب پاش خیس میکنن بلکه تکونی بخورم بعد ی عدد بچه فسقلی در بعضی موقع در مدت یک دقیقه ۷۳بار میگه پاشو پاشو پاشو و پتومو می کشه بعد هم در آخر مامان میگه سرویست اومد اون موقعست ک من بیدار می شم و میگم ساعتو کشیدی جلو نه؟ بعد میبینم سرویسم اومده کلی منت و خواهش بابا میگه خب خودم میبرمت!
    بنظرتون واسه نمایشگاه امسال چ طرحی رو‌در نظر بگیرم؟ آزمایشی باشه یا مشاوره ای؟ ینی منظورم اینه ک آزمایش شیمی انجام بدیم یا درمورد تلید یا دروغ و باتدی لنگوئج صحبت کنیم؟ :دی
    پاسخ:
    یک سیستمی اختراع کن بتونه بیدارت کنه!!!!!!
    Pas edame dastan key mizariiiii
    پاسخ:
    یه روزی مینویسم!!
    :))
    خوب بود. این نداى درونى منفى رو فقط کمند مى تونه سرجاش بنشونه فک کنم!!!4تا استخون!
    پاسخ:
    :))
    بهتره هیچوقت نزدیک کمند نشم!
    :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی